Nuttige info

Eenvoudig bankieren, ook in het buitenland

Bij vdk bank maken we bankieren zo eenvoudig mogelijk. Ook op reis. Hoe? Ontdek het hier

Pas zelf de betaallimiet van je debetkaart aan

Goed nieuws! Voortaan kun je zelf de wekelijkse betaallimiet van je debetkaart aanpassen. Pas je weeklimiet permanent aan naar een bedrag van 4.000 euro per week. Wil je meer kunnen uitgeven? Dan kan je de limiet tijdelijk verhogen naar 8.000 euro per week. De maximumperiode daarvoor is 1 maand.

Hoe verhoog je de betaallimiet?

Via mobile@vdk Via online@vdk
1. Tik op Bankieren, dan op Kaarten 1. Klik op Kaarten, dan op het tandwieltje naast je kaart
2. Tik op het pijltje naast je kaart (Bancontact/Maestro) 2. Kies Kaartlimieten wijzigen
3. Kies Limieten wijzigen 3. Bevestig via Verder en teken met je kaart en kaartlezer

En voilà: je betaallimieten zijn onmiddellijk verhoogd!

Gebruik je vdk-debetkaart wereldwijd (via Maestro)

Ga je op reis buiten Europa? Dan kun je er voortaan zelf voor zorgen dat je je debetkaart wereldwijd kunt gebruiken.

Via mobile@vdk Via online@vdk
1. Tik op Bankieren, dan op Kaarten 1. Klik op Kaarten, dan op het tandwieltje naast je kaart
2. Tik op het pijltje naast je kaart (Bancontact/Maestro) en kies Maestro instellingen wijzigen 2. Kies Maestro instellingen wijzigen
3. Bevestig via Opslaan 3. Bevestig via Opslaan

Ziezo, binnen 24 uur zijn deze instellingen actief!

Betaal contactloos met je Visa-kaart

Met je debetkaart van vdk bank kan je al langer contactloos betalen. Sinds 19 juni 2019 is dat ook mogelijk met je Visa-kaart.

Daarvoor heb je een nieuwe Visa-kaart nodig. Wil je onmiddellijk contactloos kunnen betalen? Dan vraag je gewoon voor 5 euro een nieuwe kredietkaart aan in je vdk-kantoor. Je kan ook wachten tot de vervaldag van je Visa-kaart, dan vervangen we je oude kaart gratis.

Heb je nog geen Visa-kaart? Vraag er een aan in je vdk-kantoor. Een Visa-kaart bij vdk bank heb je al voor 1,25 euro per maand.

Vind je vdk-contactpersonen snel terug in je online@vdk

Je vdk-contactpersoon is vanaf nu nog maar een klik van je verwijderd.

Klik je op, dan krijg je meteen alle informatie over jouw vdk-kantoor.
Je vindt er:

• Contactgegevens: adres, e-mail en telefoonnummer
  • Alle medewerkers
  • De openingsuren van het kantoor en de uren waarop je er op afspraak terechtkan
  • De faciliteiten waarover het kantoor beschikt.

Belangrijke informatie in verband met de Europese PSD2-richtlijn voor Betaaldiensten

Bij vdk bank hechten we veel belang aan veilige betalingen en bereiden we ons nu al voor op de betaalwijzen van morgen.

Sinds begin deze maand biedt vdk bank andere financiële spelers de mogelijkheid om rekeninginformatie op te halen en betalingen te initiëren op een PSD2-compatibele manier. Dat kan uiteraard alleen maar als klanten daar toestemming voor geven.

Deze PSD2-richtlijn is Europese wetgeving, die we als bank nauwgezet moeten volgen. Door te kiezen voor een API (dat is de softwarelink tussen vdk bank en de tegenpartij) zorgen we ervoor dat onze klanten veilig op vdk-rekeningen kunnen bankieren in de toepassingen van hun keuze.

Natuurlijk blijven we ook werken aan mobile@vdk en online@vdk. Je kan dus ook in onze eigen app veilig blijven bankieren, vanuit je luie zetel of strandstoel.

Let op: Kies je ervoor om je vdk-rekeningen toe te voegen aan een app of ander platform? Zorg er dan voor dat je dat alleen bevestigt via de handtekenpagina op mobile@vdk of online@vdk. Geef nooit je geheime kaartcode door aan iemand anders.

Download onze veilig-op-vakantie-checklist!

Vertrek gerust op vakantie.

Je vindt 'm hier.

Nuttige adressen en links

• Op www.mastercard.be vind je een lijst van alle geldautomaten (=ATM’s). Je geeft je reisbestemming op en de "ATM locator" laat zien waar de dichtstbijzijnde geldautomaten gelegen zijn.
  • Op www.routenet.be vind je een wegenkaart van 42 Europese landen. Geef je vertrekplaats en bestemming in en de computer toont je de te volgen reisweg.
  • logo_cardstop.gifJe bankkaart kwijt? Bel dan onmiddellijk Card Stop op het nummer 0032 (0)70 344 344. Card Stop blokkeert meteen je bankkaart zodat niemand er misbruik kan van maken.
  • Het instituut voor Tropische Geneeskunde kan je vertellen tegen welke ziekten je jezelf best beschermt voor je vertrekt. Dit instituut informeert je over inentingen en ziektepreventie. Je kan terecht op het telefoonnummer 03 247 66 66 of op de website www.itg.be.
  • Om te weten welke officiële reisdocumenten je nodig hebt, kan je contact opnemen met de dienst Relaties met het Publiek van het Ministerie van Buitenlandse Zaken op het nummer 02 501 81 00.
  • Op diplomatie.belgium.be (informatie van het Ministerie van Buitenlandse Zaken, Buitenlandse Handel en Internationale Samenwerking) vind je de rubriek "reisadviezen" met alle mogelijke reisinformatie over alle landen van de wereld. Vind je het land van bestemming niet terug? Dan kan je telefonisch advies inwinnen op het nummer 02 501 81 11.