Betalen met je kaart

Debetkaart

Met de debetkaart van vdk bank betaal je veilig online en in alle winkels waar je het Bancontactlogo ziet. Je debetkaart geeft je bovendien gratis toegang tot alle digitale kanalen van vdk bank: digitaal bankieren via online@vdk for professionals en mobilePRO@vdk. Je kan je debetkaart ook koppelen aan de Payconiq by Bancontact-app.

Zo doe je al je bankverrichtingen waar en wanneer het jou past, veilig en gemakkelijk via je smartphone, computer of tablet of in een vdk-kantoor.

Kredietkaart

Een kredietkaart van vdk bank geeft je gratis uitstel van betaling: pas aan het einde van de maand betaal je de uitgaven die je met je kredietkaart deed. Lees meer over de kredietkaart van vdk bank.

Sinds kort staan er op de nieuwe debet- en kredietkaarten van vdk bank vier golfjes, wat betekent dat je er ook contactloos mee kan betalen. Lees alles over contactloos betalen.

 Betalen via overschrijving

Via een overschrijving zet je geld over van de ene naar een andere rekening. Je kan geld overschrijven tussen je eigen rekeningen (bijvoorbeeld om geld van je betaal- naar je spaarrekening te zetten) of naar rekeningen van derden (bijvoorbeeld om facturen te betalen).

Een Europese overschrijving (= SEPA-overschrijving) doe je gemakkelijk digitaal met online@vdk for Professionals, mobilePRO@vdk. Een internationale overschrijving kan je ook digitaal inbrengen via online@vdk for Professionals.

Betalen via Europese domiciliëring

Een Europese domiciliëring is handig om regelmatige terugkerende betalingen automatisch te regelen, zoals je gsm-afrekening, elektriciteitsfacturen, je krantenabonnement. Betalingen gebeuren zowel binnenlands als grensoverschrijdend tussen landen binnen de SEPA-zone.

Als consument kan je zelf een maximumbedrag én een maximale periodiciteit voor je Europese domiciliëringen bepalen. Jij beslist ook welke leveranciers een Europese domiciliëring mogen opstarten en je kan vdk bank laten weten welke schuldeisers dat zeker niet mogen.

Tot 8 weken na de debitering kan je een terugstorting (refund) vragen van een domiciliëringsbetaling, wat niet betekent dat je de betaling niet (meer) moet uitvoeren.

Je kan je Europese domiciliëringen nakijken via online@vdk for professionals en de mobilePRO@vdk-app. Om een Europese domiciliëring aan te vragen of stop te zetten, neem je contact op met je leverancier of schuldeiser. Je bank kan hiervoor niet tussenkomen.

Betalen met een doorlopende betalingsopdracht

Met een doorlopende betalingsopdracht doe je zelf automatische overschrijvingen. Zo’n doorlopende betalingsopdracht wordt gebruikt voor facturen zoals je huishuur of om geld van je betaal- naar je spaarrekening over te schrijven. Je kan zelf de periodiciteit kiezen (dagelijks, wekelijks, maandelijks, …) en of het gaat om een vast of variabel bedrag.

Een doorlopende betalingsopdracht opstarten, wijzigen of schrappen verloopt via je vdk-adviseur.   Je kan al je doorlopende betalingsopdrachten consulteren in online@vdk for professionals of in mobilePRO@vdk.

Betalen met een instant payment

Een ‘instant payment’ is een supersnelle overschrijving – met dezelfde kenmerken als een Europese overschrijving – die onmiddellijk (24/24, 7/7, 365(366) dagen per jaar en binnen de 5 seconden) afgehandeld wordt. 

Tijdens die 5 seconden wordt de rekening van de opdrachtgever gedebiteerd en ontvangt de begunstigde het overgeschreven bedrag. Ook wanneer die een rekening heeft bij een andere (deelnemende) bank. Een instant payment kan als geroepen komen bij een vergeten factuur, of om een rekening op restaurant te delen, om iemand te betalen op een rommelmarkt …

Betalen in het buitenland

Bij vdk bank doen we er alles aan om betalen zo eenvoudig mogelijk te maken. Ook op reis. Zodat jij volop van je vakantie kan genieten.

Op veel plaatsen kan je betalen met een debet- of kredietkaart. Maar je neemt best ook altijd wat cash geld mee voor fooien, kleine aankopen of in geval van nood. En wat je best doet met je waardevolle spullen als je op verlof bent, of hoe je je rekeningen tijdig blijft betalen.

Card Stop

Kaart verloren of gestolen?

Ben je je debet- of kredietkaart verloren of werd ze gestolen? Laat dan je kaart onmiddellijk blokkeren op het nummer +32 78 170 170.

Wens je een nieuwe debetkaart + geheime code? Vraag die dan aan bij jouw vdk-bankier. Voor een kredietkaart gebeurt dat automatisch.

Meer nuttige info over het gebruik van je debetkaart en veiligheidstips via:

Contact