Gent vanuit de kano!

Sinds 2018 biedt vzw Dokano aan Gentenaars, toeristen, bedrijven en scholen de kans om Gent te verkennen vanop het water. Maar dat is nog niet alles! De huurders van zo’n kano kunnen tegelijkertijd afval vissen en op die manier bijdragen aan schone waterwegen. “Deelnemers appreciëren de combinatie van het plezier op het water en het verrichten van een goede daad heel erg”, vertelt Hans Marly.

“Ondertussen breidden we ons aanbod uit met educatieve programma’s voor scholen. Ook bedrijven kunnen bij ons terecht voor een dagje teambuilding. Zo dragen we bij tot een betere waterkwaliteit en creëren we ook bewustzijn over het belang van schone waterwegen.”

Ooit tussen de dolfijnen zwemmen?

Hans en Maarten hebben de komende jaren grootse plannen. Zo dromen ze ervan om ooit tussen de dolfijnen te kunnen zwemmen in Gent. “We bestaan uit een vrij jong team omdat we jong, sociaal ondernemerschap ten volste willen aanmoedigen. Daarnaast bieden we aan jonge, enthousiaste vluchtelingen ook de kans om onze dagelijkse werking te ondersteunen; een eerste stap naar integratie!”.

Dé Grand Prix vdk bank

In juli schonken we onze Grand Prix vdk bank aan vzw Dokano, uitgereikt tijdens de Gentse Feesten in het kader van de podcast BUCK.FM. vdk bank ging op zoek naar een origineel en vooruitstrevend, duurzaam initiatief. vzw Dokano won hierbij een exclusieve, driezijdige munt van vdk bank. "Een extra stimulans om op een innovatieve manier te blijven timmeren aan gedragsverandering, een schonere stad en een beter leefmilieu", klinkt het. "En natuurlijk ook een stapje dichter bij onze droom om ooit tussen de dolfijnen te kunnen zwemmen!"